lördag 19 november 2011

Korten från träffen

Då tänkte jag visa korten som jag gjorde i helgen. Det första kortet var till en utmaning där man skulle göra ett kort med annorlunda vikning och minst två stämplar. Jag valde att göra ett julkort. Det vann jag ett första pris med:


Nästa kort skulle göras av scrapkitet och en skiss som jag köpte till träffen:


Sista kortet var en utmaning där man skulle göra ett julkort i andra färger än rött och grönt. Till detta kort har jag använt gilding flakes som jag köpt i England. Man stämplar ett motiv, strör över ett slags pulver som man sedan vänder med embossingfönen. När pulvret är varmt stör man över flingorna som man gnuggar fast lite lätt och sedan borstar bort överflödet. Blir en härlig effekt. Samma sak gkorde jag på god jul på första kortet. Det måste jag testa mer, det blir sån härlig effekt.


Hoppas ni får en trevlig helg!
Kram Carina

1 kommentar:

Lene sa...

Så fina kort och så snygg gran, kul att hitta något nytt!
Grattis till vinsten!
Kram lene