torsdag 31 mars 2011

Oväntat besök!

Jag längtar till fredag!!! Bästa Kikki (frubards pysselkök) kommer hit, även maken följer med. Hon ringde i tisdags och frågade om vi skulle göra någo särskilt till helgen eller om vi vlle ha besök. Jag var ju till henne för ett par veckor sedan och vi hade såååå kul. Det är rätt häftigt när man träffar någon och det känns som om man kännt varandra hela livet. Vi har bara träffats tre gånger och det lär nog bli många fler...


Vårt motto blev då de fyra s:en: skratt, scrap, suchi och "svängelsk cider". Få se om det blir så i helgen... Här kommer några bilder när jag lär henne äta med pinnar. Det gick lite trögt i början men sedan gick det rätt bra, övning ger färdighet.




Tycker mig se en aning koncentration:




Efter några glas "svängelsk cider" struntar man i pinnarna:




Jag skojar bara, det var första bilden innan hon fick in knycket. Riktigt gott var det, en nöjd Kikki som lärt sig bemästra pinnarna:




Så jag ser verkligen fram emot fredag, jag är desutom ledig!! Ha det gott!!

2 kommentarer:

frubards pysselkök sa...

Ja himmel vilka underbara,fantastiska och framför allt ROLIGA dagar vi hade!!! Sushi kvällen bildade vi den nya föreningen: 4 S:en. Än så länge bara 2 medlemmar...
Och ja... Det går att lära sig att äta med pinnar! Men inte är det helt lätt! Sista bilden är väl inte den bästa på mej, Men sån är jag och det bjuder jag på...

Jag längtar mej riktigt sjuk tills vi får träffas igen. Nu är det ju bara en dag kvar... Bäst att träna upp magmusklerna, så man inte får så mycket träningsvärk... Det är helt otroligt att vi "klickar" så bra. Som om vi alltid kännt varandra...

Nä, nu är det dags att plocka ihoip lite packning. För utan pysselgrejer kan man ju inte åka...

Kram // Kikki

Lena B E sa...

Åh så kul att hon ska hälsa på dig, hoppas ni får jätteroligt i helgen. :) Jag får jätteroligt besök jag med på fredag, Nettan och Åke tittar in här då. Det ska bli så kul att träffa dom igen! :)
Vilka härliga bilder du visar.
Ha en underbart trevlig helg och hälsa Kikki.
Många kramar till er båda från mig, Lena