tisdag 9 november 2010

Jag blir så ilsk!!!

Idag har jag varit riktigt irriterad på jobbet! Skulle på en träff som var så viktigt att det var någon sjuksköterska med från vårt område. Direkt när jag öppnade dörren till lokalen kände jag att detta går inte. Någon hade badat i parfym vilket jag påpekade. Sa det kanske med lite snällare ord.

Det drog igen ordentligt i halsen och blev rätt tätt. Inhalerade men kände att detta kommer nog inte att gå. Sa som det var, fick medhåll av några andra som också sa att det var väldigt mycket doft i rummet, trots att dom inte var känsliga. Som tur var vet jag var läkemedelsrummet på det stället är, gick dit och fick Betapred som gör mig mycket speedad.

Som ett brev på posten komhuvudvärken. Sen gick jag hem. Ingen idé att vara där från 12.30-16.00 när doften är kvar i rummet. Ska dit igen på torsdag, få se om dom har lärt sig något. Det tråkiga är att jag betättat till dessa att jag inte tål dofter. Vaddå respektlöst!!!

Eller jag gick till min kompis som bor i stan, kände att det kanske inte var så lämpligt att köra bil till Vännäsby just då. Hon gör så härliga figurer som hon håller på att lägga ut till försäljning som digistämplar. Gå in och kolla hos Anjalii ,sidan är ännu under uppbygnad.

Här är ett kort som jag gjort av en sådan figur:



Tur det finns någon som gör en glad när det blir på detta viset... Ha det gott och kram kära vänner!!!

4 kommentarer:

frubards pysselkök sa...

Det finns verkligen urbota dumma människor... Har inte själv problem med dofter, men ett par av mina vänner tål inte starka lukter, så jag vet hur det kan vara. Och ännu dummare är det att du jobbar inom vården. Fy skäms på dom!!!

Kortet du gjort blev ju super fräsigt... Ska gå in och kolla vad hon har i sin blogg...

Kramar från en förkyld Kikki

Theresa ~ Pion Design sa...

Är du oxå överkänslig mot dofter - det är ett rent h-vete :( Många, många söta msk:or är idag förstående o väljer oparfymerade alternativ medan en del tyvärr är hur otänkta eller tjuriga som helst.

Har nyss legat en vecka efter en riktigt våldsam reaktion. Inte kul...

Så fina saker du gör! Ska kika runt lite mer nu.

Theresa ~ Pion Design sa...

Är du oxå överkänslig mot dofter - det är ett rent h-vete :( Många, många söta msk:or är idag förstående o väljer oparfymerade alternativ medan en del tyvärr är hur otänkta eller tjuriga som helst.

Har nyss legat en vecka efter en riktigt våldsam reaktion. Inte kul...

Så fina saker du gör! Ska kika runt lite mer nu.

Britt-Inger sa...

Charmerande kort och stämpeln är ju så läcker ;)
Kramen, BI