söndag 24 augusti 2008

Mitt pysselrum har fått ett lyft!!

Jag har städat i mitt pysselrum! Det har inte gått att hitta något där... Jag gjorde en del fynd... Jag har slängt ut gästsängen som jag hade där. På den samlades alla saker så det kunde ändå aldrig sova någon där...

Jag har fått ett vitrinskåp och en skänk av en kompis, hon ska flytta och rymmer inte skåpen:
I skänken har jag inte fyllt alla lådor än. I de tre översta lådorna har jag spillbitar. Lådorna var helt perfekta för det! Till vänster har jag enfärgat som jag kan använda till kortstomme, i mitten mönstrade spillbitar och till höger enfärgade spillbitar. I lådorna nedanför har jag inte bestämt än vad jag ska ha, lagt ner lite som ska sorteras.
I höger dörr på skåpet har jag pärmar med stämplat, stämplar, skisser, mina kort och mappar. På hyllan har jag mina skärmallar och schabloner. Vänstra dörren har jag tom än så länge...

Så här ser det ut i vitrinskåpet (blev lite mörkt när jag fotograferade):
Överst hyllan glömde jag fotografera, där har jag lite fotografier, dekorationer i filt och små tidskriftssamlare med kort i.
Nästa hyllplan där har jag blommor till vänster och lite diverse till höger:


Sedan har jag lite varierande brads och foam alfabet till vänster och till höger några punchar, mitt verktyg för att göra hål i papper och mina promarker:
Nästa hylla har jag alla mina chipboards på hela hyllplanet:


På den nedresta hyllan har jag lite diverse till vänster och mina rub - ons till höger:


Jag fck en rätt bra överblick på vad jag har för saker, känns rätt bra nu när jag städat färdigt.

7 kommentarer:

Annica H sa...

Men GUD så prydligt och snyggt!!!
Ser det like fint ut just när du pysslar? ;)
Jag pysslar åxå i gästrummet. Undrar om det skulle bli lika prydligt hos mig, om vi slängde ut sängen?... :)
Kram Annica

Anonym sa...

Vad fint du har fått det i ditt rum!

Anonym sa...

Tjusigt! Du verkar full av inspiration! Hoppas att du fick det som du ville ha det! Det ser då hur mysigt ut som helst att sitta där och knåpa på kvällarna :)
//Annika

Cecilia sa...

Fint pyssel rum.

Linda (BlueEye) sa...

Vad fint du har det! :)

Ewonne sa...

Vad fint du har det!! Önskar att jag också fick ha ett eget rum till mina grejor! Istället för en hörna i vardagsrummet!

Teres sa...

Åh vad det känns roligt att få titta in i någon annans pysselrum. Jätte fint och vilken ordning. Önskar jag också hade kraft nog till att ta tag i mitt kreativa KAOS.