måndag 2 juni 2008

Så trött!!

Jag är sååå trött.... Trots att jag sover bra på nätterna. Kan inte fatta varför.Orkar inte göra nåt nästan och sover oftast en stund efter jag ätit när jag kommer hem från jobbet. Städa och tvätta går som i slowmotion, är ju ett måste emellanåt. Och helgerna när jag är ledig går så fort. Att träffa vänner och umgås finns nästan inte med i vardagen. Borde göra det oftare så kanske man skulle få tillbaka lite ork. Just nu skulle jag kunna jobba halvtid känns det som, men jag skulle förstås vilja ha heltidslön. Men det kan vara som en kollega sa att det är allergin som gör att jag är så trött. Säkert är det så. Våren är härlig men inte när man är allergisk. Grannar har stora häggar som blommar, några har den som häck. Det blir lite tungt med andningen förstås. Och så småningom kommer rönnen att blomma. Den är inte ett dugg bättre! Och min man vill klippa gräset ofta, då måste jag gå in och stänga dörren. Eller så får han göra det när jag inte är hemma. Men jag har långtat efter sommaren hela vintern, det är bara att stå ut. Går förstås lite lättare när jag tror att jag vet vad tröttheten beror på. Njuter av värmen som kommit och att solen skiner! Roligt är det med alla blommorna också som jag köper och planterar. Sommaren är härlig!!

Inga kommentarer: