fredag 11 april 2008

Mitt pysselrum


Här är min pysselhörna! Två gamla lådhurtsar som jag skaffat en större skiva till. Tror den är 80 x 180 cm om jag inte minns fel. Bredvid har jag en mappvagn från Ikea för mina papper. Då min man är elektriker har han fixat en bra armatur som hänger ner från taket så att jag ska se bra när jag pysslar. Mitt emot på andra väggen står i dagsläget en säng, bra att ha om det kommer gäster. Är lite sugen att slänga ut sängen och göra göra pysselhörna i form av ett L, men det får bli en senare fråga. Har ju i alla fall ett eget rum för mina pysselsaker...

Hittade några hyllor vi använt när vi bodde i lägenhet som min älskade vän fick skruva upp. De olika plastlådorna är från Clas Olsson och i dom förvarar jag allt möjligt smått och gott.





Här har jag tavelister från Ikea, måste flytta den nedersta sen jag köpte två Mackis på Ikea. Blir ett senare projekt... Bredvid Mackis har jag en rationell variera hyllsats ,också från Ikea, som avlastnigsyta. Bänkskivan är ganska djup så det kändes bra att ha en sådan att ställa saker på som jag använder ofta och kan nå lätt.

Inga kommentarer: