fredag 19 oktober 2007

En spontan minipysselträff

Igår och idag är jag ledig, ska jobba natt fredag, lördag och söndag. Skulle behöva städa, men vaddå?! Pyssla är mycket roligare. Är med i en materialswap på pyssel.net där jag fick materialet som syns på bilden och en utmaning där jag skulle göra ett färgsptakande kort med minst fem färger. Jag skulle ha med rosa, blå, svart eller vit, orange och en valfri (inte svart eller vit). Jag skulle ha med en av de uppstämplade stämplarna (eller flera). Hur kortet blev syns här nedanför. Jag la till lila, målade filuren lila, använde lila brads och blommor. Av stämplarna använde jag filuren, blommor och fjärilar. Sedan la jag till chalk, akrylfärg och stickles.






Sedan ringde telefonen och en kompis tänkte komma och pyssla med mig. Det var supertrevligt, särskilt när jag bestämt mig för att ägna dagen åt pyssel. Det blev extra trevligt med sällskap! Då gjorde jag dessa julkort. Hela dagen pysslade vi och avslutade med en god middag....


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Ser att min förra kommentar föll bort i alla fall!. Jaja datorer kan krångla ;)
Fina julkort! Inspirerande. Kanske ska julpyssla lite med mina pysselälskande barn innan jul! Ses imorgon bitti! ;)//Annika